Veelgestelde vragen

Vragen over je verblijf bij Nutchel

Boeking

Hoe kan ik een boeking maken?

Boekingen kunnen alleen worden gemaakt via ons online boekingssysteem. De beschikbaarheid op de boekingskalender van onze website is altijd up-to-date. Houd er rekening mee dat we geen telefonische boekingen aannemen.

We werken met vaste aankomst- en vertrekdagen, namelijk maandag, woensdag en vrijdag (met uitzondering van feestdagen of vakantieperiodes). De lichtgrijs gemarkeerde dagen in de boekingskalender zijn de mogelijke dagen voor in- en uitchecken.

Voor een midweek kun je bijvoorbeeld boeken van maandag t/m woensdag, van woensdag t/m vrijdag, of voor de hele midweek. Een weekendverblijf is altijd voor 3 nachten, van vrijdag t/m maandag.

Houd er rekening mee dat de in- en uitcheckdagen per domein kunnen verschillen vanwege nationale feestdagen of verschillende schoolvakanties.

Kan ik ook maar voor één nacht boeken?

Bij Nutchel willen we graag dat onze klanten het back-to-basics concept ervaren, wat een verblijf voor een iets langere periode inhoudt en daarom is het niet mogelijk om een Cosy Cabin voor slechts 1 nacht te boeken.

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Onze klantenservice is bereikbaar tussen de volgende openingstijden:

  • Maandag: 10:00 - 18:00 uur
  • Dinsdag: 8 - 11 uur en 12:30 - 16:30 uur
  • Woensdag: 8:00 - 11:00 uur
  • Donderdag: 8 - 11 uur en 12:30 - 16:30 uur
  • Vrijdag: 8 - 11 uur en 12:30 - 16:30 uur

Je kunt ons bereiken via e-mail op info@nutchel.lu of per telefoon op +352 28 79 54 88.

Hoe gaan jullie om met de Covid-19 situatie?
Covid vaccinatiepas

We vragen geen Covid-vaccinatiepas voor een verblijf in onze Cosy Cabins.

Moet je je boeking annuleren of uitstellen vanwege Covid-19?

Als jij of een van je reisgenoten vlak voor aankomst Covid-19 positief is getest en niet naar Nutchel kan komen, vragen we je contact op te nemen met onze Klantenservice. Houd er rekening mee dat onze algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Leven op het domein

Hoe laat moet ik in- en uitchecken?
Les Ardennes

Inchecken: 16.00 - 20.00

Check-uit: tot 10 uur

Alsace

Inchecken: 16.00 - 19.30 uur

Check-uit: tot 11 uur

Ligt de cabins midden in het bos?

Onze twee forest villages Les Ardennes en Alsace liggen midden in de natuur, maar toch dicht bij de openbare weg om de toegankelijkheid te garanderen. Bij Nutchel willen we een positieve impact hebben op de natuur en daarom zijn we verplicht om sommige cabins dichter bij elkaar te plaatsen om de grond en de omringende bomen te beschermen. De Cosy Cabins staan verspreid over de domeinen en dicht bij elkaar.

Is er een oplaadstation voor electrische auto's op het domein?

Helaas hebben we (nog) geen oplaadpunt voor je elektrische/hybride auto. Er zijn echter wel oplaadpunten op korte afstand van beide domeinen en ons team ter plaatse zal je graag adviseren.

Wie is mijn contactpersoon op het domein voor noodgevallen?

Bij aankomst op het domein krijg je een volledige briefing met alle nodige nummers en contacten die je nodig zou kunnen hebben tijdens je verblijf bij ons. Wij zorgen voor je! :-)

Is er een supermarkt ter plaatse of in de buurt?

In onze Cosy Chalet vind je een kleine Honesty Shop waar je wat lokaal eten en drinken kunt kopen, evenals recyclebare bekers, tassen, enz. Voor de grotere boodschappen raden we je echter aan om naar een van de supermarkten in de omgeving te gaan, op slechts een paar minuten van ons domein.

Is brandhout beschikbaar op het domein?

Ja, er is genoeg gratis brandhout voor je beschikbaar op het domein.

Leven in een cabin

Is er elektriciteit en verwarming in de cabins?

Elke cabin bevat één elektriciteitsstekker om je benodigde apparaat(en) op te laden. We vragen je vriendelijk om geen stekkerdoos te gebruiken.

Er is geen klassieke verwarming in de cabins, maar door regelmatig gebruik van de houtkachel wordt cabins gemakkelijk behaaglijk warm, zelfs tijdens koudere nachten.

Is er warm water in de cabins?

Ja, er is warm water in de douche van de cabin. Als je warm water nodig hebt om af te wassen, kun je gemakkelijk met de grote ketel wat water opwarmen op de houtkachel.

Is het slaapgedeelte een aparte kamer?

Al onze Cosy Cabins zijn open ruimtes. Het slaapgedeelte kan met een gordijn afgeschermd worden van de woonkamer en de keuken. De badkamer is afgesloten met een deur.

Is er Wi-Fi beschikbaar in de cabins?

Nee, niente, nada! We hebben er bewust voor gekozen om geen Wi-Fi te installeren in de cabins omdat dit geen deel uitmaakt van de Nutchel filosofie.

Heeft de cabin huishoudelijke apparaten?

De toegang tot elektriciteit is beperkt in onze cosy cabins. Daarom:

  • Er is geen klassieke koelkast in de cabin omdat we voor een meer milieuvriendelijkere aanpak hebben gekozen. In de cabins staan en koelboxen die met vrieselementen goed koud gehouden kunnen worden, die gratis kunnen worden opgehaald en vervangen in de daarvoor bestemde locaties op het domein.
  • Er is geen magnetron of oven in de cabin. Om eten te koken kun je het gasfornuis, de gas-BBQ of de houtkachel gebruiken dat beschikbaar is in je cabin.
Mag ik mijn huisdier meenemen?

Huisdieren zijn toegestaan in onze Classic voor 4 of Classic voor 6 cabins.

Breng ons van tevoren op de hoogte zodat we je kunnen voorzien van de nodige benodigdheden zoals een hondenkussen en een voerbak.

Kan er 1 extra gast op de bank slapen? 

Om veiligheids- en verzekeringsredenen is het helaas niet mogelijk om de maximale capaciteit van cabin te overschrijden. Daarom kunnen we niet toestaan dat een extra gast op de bank of op een opblaasbaar matras slaapt. 

Is er genoeg ruimte voor een babybedje in de cabin?

Ja, er is genoeg ruimte voor een babybedje naast het bed op de begane grond.

Kunnen we de hot tub het hele jaar door gebruiken? 

Inderdaad! De hot tub is verwarmd op 38°C voor je hele verblijf, zodat je kunt genieten van een koude avond in december of een zomernacht midden juli in ontspannend warm water.

Moet ik mijn cabin schoonmaken bij vertrek?

Je hoeft je cabin niet schoon te maken. We vragen je wel om het beddengoed af te halen, en deze samen met de handdoeken op de vloer te verzamelen en de afwas te doen. In geval van verlies of schade hebben we het recht om extra schoonmaakkosten in rekening te brengen, volgens onze algemene voorwaarden.

Eten & Activiteiten

Is het ontbijt inbegrepen in de prijs van cabin?

Ontbijt is niet inbegrepen in de prijs van cabin. Je hebt echter de mogelijkheid om het ontbijt online of bij aankomst op het domein te reserveren.

Kijk op de pagina's van het domein Alsace of Les Ardennes om te zien wat er in de manden zit.

Kan ik ter plaatse eten bestellen? 

We hebben alleen je bestelling nodig voor de dag van aankomst/de volgende ochtend om dit te kunnen organiseren. Voor de rest van je verblijf kun je contact opnemen met onze Klantenservice of rechtstreeks met ons team ter plaatse.

Wat is inbegrepen in de eetmanden?

Kijk op de pagina van forest village Alsace of Les Ardennes om te zien wat er in de manden zit.

Hoe kan ik koffie zetten in de cabin?

In al onze Cosy Cabins vind je een Bialetti koffiezetapparaat. Let op: er is geen koffiepoeder in de cabins, dus deze kan je het beste zelf meenemen of kopen in onze Honesty Shop.

Kan ik fietsen huren op het domein?

Ja, dat kan! Fietsliefhebbers zijn meer dan welkom. We hebben verschillende mountainbikes, e-bikes en kinderzitjes te huur, afhankelijk van beschikbaarheid.

Het is niet nodig om de fietsen voor aankomst te reserveren, maar als je er zeker van wilt zijn dat er fietsen beschikbaar zijn tijdens je verblijf, raden we je aan om van tevoren contact op te nemen met onze Klantenservice. 

Klik hier voor meer informatie over fietsverhuur bij Les Ardennes.

Helaas is fietsverhuur momenteel niet beschikbaar bij forest village Alsace.

Waar kan ik advies krijgen over goede wandelingen en activiteiten rond het domein?

Op de pagina voor elk forest village, vind je een kaart met aanbevolen activiteiten:

Aarzel niet om ook contact op te nemen met onze klantenservice om de laatste brochures met wandelingen en activiteiten te ontvangen.

Ons team ter plaatse geeft je ook graag de beste tips voor prachtige wandelingen rondom het domein. 

In je tas

Moet ik mijn eigen beddengoed meenemen?

Nee, dat hoeft niet. Alle bedden op cabin zijn opgemaakt bij aankomst.

Moet ik handdoeken meenemen?

Al onze Cabins met hot tub, de Nest en de Canopy Cabins zijn uitgerust met handdoeken. Als je een van de andere cabins types hebt geboekt, kun je een pakket met zachte handdoeken boeken voor €5 per persoon, of je kunt gewoon je eigen handdoeken meenemen. Ons handdoekenpakket bestaat uit 1 kleine en 1 grote zachte handdoek per persoon.

Moet ik houtskool meenemen om mijn BBQ te gebruiken?

Al onze barbecues werken op gas. Je kunt dus met een gerust hart komen: alles staat klaar voor gebruik. Ze zijn ook het hele jaar door te gebruiken dankzij het overdekte terras.

Beveiligde transactie
Beveiligde transactie
Vriendelijke klantenservice
Menselijk contact gegarandeerd
Gratis wijziging beschikbaar
Wijzigingen mogelijk tot 8 dagen voor aankomst
Altijd comfort
Comfortabel verblijf
Ervaring het hele jaar door
Het hele jaar geopend
Copyright
Nutchel
Algemene voorwaardenPrivacybeleidJuridische Informatie